OOOH!

Olipas vaan kiva tanssi tuo Prison Break mitä eilen opeteltiin treeneissä. Vähäinen oli osallistuja-määrä tällä kertaa "omissa" treeneissä. Toki se verottaa kun on osa väestä Hesassa koulussa ja ei teietenkään siis ymmärrettävästi käy noilla oman sakin "viikko-tunneilla". Harvemminhan sillon treenataan mitään kisa-juttuja tms ainakaan pääasiallisesti. Useimmiten opetellaan jotain toivetansseja tms.

  Mutta saa nyt nähdä miten kesän kanssa käy, koska ei tosiaan ehkä kannata pyörittää kahden tai kolmen kävijän takia noita meidän tunteja. Kun kuitenkin pitäs saada joka kerta maksettua ohjaajan palkka, tilavuokra, gramex/teosto tms hommelit... VOI PASKERI jos hommat kosahtaa siihen ettei saada tarpeeks väkee käymään, menee hyvät mahikset pitää vakituista treeni aikaa ja sit taas lähempänä kisoja kauhee homma alkaa kysellä missä ja millon esim yksilöitä pääsee harkkaamaan "isossa salissa". Täytyykin ottaa pyheeksi tuolla meidän foorumilla kesän kuviot.

  No, mutta. Eilen oli kivaa silti treenata ja tanssata vaikka ei sitä porukkaa niin paljo ollutkaan. Tohon Prison Break tanssiin sytyin kyllä ihan kympillä vaikka siinä muutama sellanen kohta onkin et jos ajatukset karkaa niin unohtuu kyllä mitä oli tekemässä. Ja vipinää saa laittaa kinttuihin kyllä oikeen musan kanssa. Mutta enpä mä sitä turhaan viime syksystä asti oon ruinannu opettettavaksi... :D

  Ja mulle kun on aika ominaista se, et jos tanssi on hiemankaan enemmän hankala niin menee hermot ja ei tuu opettelusta mitään. Mutta varmaan nyt toi tanssi oli muuten niin mieleinen (musa ja tyyli), et jaksoin sitkeesti koittaa pakertaa vaikka aika paljon siinä oli muistettavaa! Joten ehkä sittenkin ahlutessani olen ihan kehityskelpoinen yksilö... Jopa pitkien tanssien opettelussa..hahhah.

  Huomasin eilen treeneissä, (kun vedettiin loppuun viel meidän MIL:n kisa NC (Nightclub twostep), joka siis nimeltään 6,8,12), että olen  alkanu jollain tapaa huomioimaan mun käsiä. Ainakin olen alkanu huomaamaan millon tanssin järkyttävästi sormet harallaan joka suuntaan. En siis väitä et olen saanu ne rauhottumaan oikeeseen asentoon, mutta nyt kerkeen sillon tällön jopa ajatteleen et "hetkinen, nyt ne sojottaa taas joka suuntaan"... Että kai senkin jo jonkunlaiseksi edistymiseksi tai ainakin havahtumiseksi lukea vois?

  Jäin oikeesti kovasti viime yksärin jälkeen miettimään mitä puhuttiin (tai siis minä aika nolona lähinnä kuuntelin vaan... ;D ) mun asenteesta opetteluun (lähinnä siitä et oon niiin kamalan kriittinen ja menetän hermoni)... Oon nyt koittanu koko viikon löytää omasta tanssista jotain hyvääkin ja koitan treenata joka päivä, edes kerran pari tanssit läpi. Väkisinkin mieleen kyllä tunkee myös niitä negatiivisia ajatuksia ja kauhu-kuvia (siis hieman liioiteltu ilmaus) siitä että tajuan miten hirveä urakka mulla on vielä edessä hiomista ja oppimista.

  Ne Worlds masters kisat tuntuu hetkittäin niin isolta asialta, et en edes uskalla ajatella niitä... Siis jotenkin salaa toivon, että en nyt ihan ekassa "karsinnassa" putoisi siellä mutta en halua olla mikään liian itsvarma ja itsekäskään ja elätellä toiveita mistään kovin ihmeellisistä saavutuksista. Koska en jaksa uskoa et vielä ne Ruotsin kisat tai Suomenkaan kisat antoi mitään todellista kuvaa siitä miten hyviä tanssijoita on vastassa... Enkuista ja muualta tulee takuulla kovia Newcomereita! Viime vuonnahan meidän sarjan voitto kyllä tuli suomeen ja finaalissa oli muitakin suomi-tyttöjä, mutta jos vertaan itseäni heihin (pärjänneisiin suomalaisiin) niin valovuosi on kyllä taidoissa matkaa, heidän "edukseen". Mahtavia tyttöjä <3. Ja omassa seurassakin on kovia tyttöjä, vallankin kun mulla jäi suomen kisat väliin niin mulla ei ole tavallaan mitään käsitystä omista tän hetken vahvuuksista ja heikkouksista, kisatilanteessa siis...

  Ja kun en edes oikeen osaa arvioida tekikö tää jalka-homma takapakkia vielä marraskuun aikaiseen osaamiseen vai ollaanko samoissa vai menty taas eteenpäin... Jotenkin itellä on tunne et alan olla samoissa osaamisissa nyt kun sillon, mutta en koe et oisin tavallaan edistyny... Toki siis oppimista on tapahtunu esim sen uuden Funkyn merkeissä, mut muista en osaa sanoa mitään...

äh, meen laittaan nyt pyykit narulla ja tanssaan sit ainakin kahteen kertaan joka kisatanssin läpi. Edes sit tanssimisen ilosta jos en vielä tähän aikaan saa ihan ajatuksia kasaan ja innostu treenaan oikein huolella... (Pakko kyllä olis kun huomena on yksäri taas <3)